Array
Home Novinky Modelové řady Fendt 800 a 900 Vario 2014
Banner

Traktory ZETOR byly k vidění na Slovensku

Traktory značky ZETOR byly k vidění na zemědělské výstavě Celoslovenské dni poľa ve Dvorech nad Žitavou. Jako na všech letošních akcích tohoto typu, i zde značka ZETOR předvedla traktory napříč portfoliem. Nejnovějšími přírůstky jsou MAJOR v novém designu, UTILIX a HORTUS. O tyto novinky byl velký zájem....

Modelové řady Fendt 800 a 900 Vario 2014
Napsal Milan Kočí   
Středa, 08 Leden 2014 00:00

Společnost AGCO/Fendt optimalizovala dvě nejvyšší modelové řady, 800 Vario (220 – 280 koní)a 900 Vario (270 – 390 koní), které jsou určeny především pro velké zemědělské podniky a reagovala tak na stále se zvyšující nároky, na vysoce efektivní a výkonné traktory. Nové modely Fendt nabízí 63 samostatných vylepšení u řady 900 Vario a 54 vylepšení pro řadu 800 Vario.

Nové 6-válcové motory, jsou nyní vybaveny dvěma různě velkými turbodmychadly spojenými do série a přídavným (Intercoolerem) mezichladičem plnícího vzduchu. Dvoustupňové přeplňování optimalizuje výkon a nízkou spotřebu paliva v nízkých otáčkách. Chladící účinek přídavného mezichladiče plnícího vzduchu zajišťuje lepší spalování a využití paliva. Celkový koncept zahrnuje propracovaný systém chlazení motoru a převodového oleje, stejně jako jednodílné ocelové písty, určené pro vysoké vstřikovací tlaky, pro maximální odolnost a dlouhou životnost motoru.

 

Nové traktory Fendt 800 a 900 Vario splňují emisní normu stupeň 4 (Tier 4 Final), která je platná od ledna 2014. Pro splnění těchto požadavků výrobce využívá technologii SCR, kde jsou výfukové plyny upravovány roztokem močoviny AdBlue, doplněné pasivním filtrem pevných částic a vnější recirkulací výfukových plynů. V kombinaci se sofistikovanou technologií motoru nabízí Fendt SCR, s pasivním filtrem pevných částic (DPF), technicky vyspělé a účinné řešení pro úsporu paliva, kde k pasivní regeneraci dochází bez dodatečného vstřikování paliva do výfukového systému. Zvýšený výkon chlazení motoru a nižší jmenovité otáčky 2 100 U/min (900 Vario), přispívají společně se zátěžově řízeným vstřikováním AdBlue ke snížení spotřeby paliva a AdBlue. Nový systém přispívá k šetrnosti životního prostředí, kdy do ovzduší uniká o 90 procent méně pevných částic a oxidů dusíku.

 

Hydraulický systém je jedním z klíčových systémů pro účinnost traktoru, zároveň je také jedním z největších spotřebitelů energie v celém systému. Dosavadní modely využívají pomocné čerpadlo řízení s konstantní dodávkou tlaku pro hydraulický systém. Nové modely 800 a 900 Vario jsou nyní osazeny vysoce efektivním čerpadlem s proměnným průtokem, které dodává do systému pouze tolik tlaku, kolik je skutečně zapotřebí. Tento systém také přispívá ke konceptu úspory paliva.


Také převodovka Vario byla optimalizována z hlediska odolnosti a údržby. Exkluzivní výměník tepla, v kombinaci s výkonnějším chladičem oleje, snižují provozní teploty a tím zlepšují mazací vlastnosti a prodlužují životnost.


Nová regulace tlaku v pneumatikách systémem VarioGrip, poskytuje více trakce (až o 15%), menší zhutnění půdy a vyšší bezpečnost jízdy. Pro nové řady 800 a 900 Vario, je tento plně integrovaný systém regulace tlaku v pneumatikách VarioGrip k dispozici jako volitelná výbava. Patentovaný systém VarioGrip poskytuje rychlé plnění pneumatik, přes vysokokapacitní kompresor, dlouhou životnost a provozní spolehlivost.


Vylepšená moderní kabina X5 poskytuje dokonalé pracovní podmínky, kde je jízdní komfort jako u osobních automobilů. Systém řízení FendtReaction, který již získal hodně chvály v mnoha srovnáních, byl dále zdokonalen a s novou kalibrací posilovače řízení, udržuje lépe rovný směr jízdy, větší flexibilitu a komfort při změně jízdních situací. K vyššímu komfortu kabiny X5 přispívá také klimatizační systém se zvýšenou kapacitou chlazení a nižší spotřebou paliva, stejně jako volitelný systém nastavení řízení VarioActive, který umožňuje dosažení plného rejdu při polovičním otočení volantu. Dále je nová kabina vybavena automatickým snímáním světelných senzorů, pro příjemné osvětlení ovládacích prvků a tím zajišťuje optimální čitelnost všech přístrojů. Novinkou je také sedadlo řidiče s vnějším přívodem vzduchu.


Několik inovativních vylepšení, které zlepšují využitelnost a vzhled nabízí Varioterminál 10.4-B s úhlopříčkou 10.4 palce, LED podsvícením a odolným sklem proti poškrábání. Výkon Bluetooth je nyní čtyřnásobně vyšší a umožňuje mnohem rychlejší bezdrátový přenos pracovních dat z terénu do kanceláře.


Zvláštní novinkou je přední stěrač s úhlem stírání 300 stupňů a to poskytuje obsluze lepší výhled na přední kola a případně na přední přípojné nářadí. K větší stabilitě, bezpečnosti jízdy a komfortu přispívá vyhřívané lepené přední sklo, (na přání zákazníka k dispozici také vrstvené bezpečnostní sklo). Podstatně větší úhel otevření pro lepší přístup, má inovovaná přední uzamykatelná kapota motoru.

Zdroj: www.fendt.com

Podobné články